СУВА ПЛАНИНА гребеном – од Вргудинца до Нишке бање:

24. август 2012. 01:00do26. август 2012. 01:00

Сићевачка клисура – Дивна Горица (1389 m) – Пасарело (1487 m) – Трем (1809 m) – Соколов Камен (1523 m)– Мосор (984 m)– Јелашничка клисура

Гребенска линија Суве планине гледана са чика Данетових ливада

Планине су много више него њихови врхови, а често су њихови садржаји и целокупна аутентичност у сенци врха. Највиши врх Суве планине је Трем, али површина висова који се простиру иза гребенске линије, у виду стреле одапете ка југу, садрже и више него довољно да се њима крстари седам дана са шатором. Па чак и ако тако нешто испланирате, будите сигурни да ће вам остати још много тога за бар још један такав подухват.
Јер, особености Суве планине издвајају је по много чему, као јединствену, и да би је човек доживео, мора је проћи и прећи, упознати њене пастире, сагледати је из више праваца и тек тад стећи известан појам о њеној посебности. Пуким успоном на било који од врхова, ту представу не можемо стећи. Наш план је да овога пута пређемо Суву планину целим њеним гребеном, а самим тим, онако успут, крочићемо на све врхове њеног импозантног гребена. Гребенске шетње иначе пружају највише лепих призора, али и много шире од тога…
Обзиром да је Сува планина од оних које краси гребен, идеја нам је да је прођемо управо том линијом, оперваженом маркантним одсеченим стенама, које плене поглед. Пред нама су дакле три дана ушушканости у импозантној лепоти једне велике планине, тако да ћете с лакоћом схватити колико је њен било који врх тек мајушан сегмент у односу на лирику коју поседује.

А да бисте лакше пратили, ево графичког приказа нашег планираног кретања на карти:

ПЛАН ПУТА И КРЕТАЊА:

Овај поход није могуће спровести у два дана, и неопходно је да имате у виду да ће нам требати слободан петак!

Петак, 24. август:

Окупљамо се на паркингу испред центра Сава и тачно у 6.00 h полазимо аутопутем Е-75 ка Нишу. Пут је дуг, молим вас, будите тачни и дођите 15-ак минута раније. Одвајамо се на магистрални пут кроз Сићевачку клисуру и ту застајемо  да бисмо посетили манастир Свете Петке Иверице, нарочит по јединственом детаљу, који га издваја од осталих наших манастира.

Пут настављамо ка Белој Паланци, а комби напуштамо у селу Вргудинац, одакле почињемо успон на Дивну Горицу  што је први у непрекидном низу ванредно лепих видиковаца у којима ћемо наредних дана уживати, корачајући даље делом Нишке трансверзале (стаза је обележена маркацијама).

Циљ нам је да густирамо стазу и стигнемо до чика Данетових ливада и панинарског дома где ћемо коначити. За спавање носимо подлошку и врећу за спавање! Вечера уз ватру из котлића!

Траса је дуга 12 km, са успоном од 1030 m.

Субота, 25. август:

Буђење на врху Суве планине! Можда ће неко желети да сачека Сунце! Ако буде таквих (а биће), нека скува кафу за остатак сненог друштванца. А кад искафаримо, дакле у 9.00 h, крећемо на ексклузиван доручак, код пастира Ђоке и Свете на Пасарелу. У дружењу са њима видећете како живе људи на 1700 m и како мирише млеко овчица које пасу мирисну Суву планину :-)

После доручка, настављамо даље ка Трему – највишем врху Суве планине, брисаним гребенским простором, где ће нам чула бити под баражном паљбом прелепих пејсажа. Зато смо уранили, да бисмо то лепо могли  да густирамо цео дан, до мрака. Са Трема настављамо, преко Девојачког гроба на Соколов камен, са ког се спуштамо на Бојанине Воде и коначимо у Ски кући код Зозе.

Дужина ове трасе износи 19 km, а успон 730 m.

Недеља, 26. август:

Са Бојаниних вода тачно у 8.00 h полазимо на Мосор са кога се спуштамо у специјални резерват природе –  Јелашничку Клисуру и пролазимо је целу.  Кроз клисуру се крећемо асфалтираним путем, али је прелепа, са пуно мотива за фотографисање. Наш комби ће нас чекати на крају, у селу Јелашница и одлазимо код “Брке” на  предах пред пут, можемо јести, за тај ресторан смо добили препоруку од самих учесника. За Београд полазимо до 18 h, и требало би да стигнемо до 23 h.

Ова траса је дуга 14 km, са успоном од свега 250 m, јер га чини једино успон на Мосор, а све остало је спуст.

ОБАВЕЗНА ОПРЕМА: велики ранац, гојзерице, вода, храна, подлошка и врећа за спавање, заштита од ветра и евентуалних падавина;

прибор за јело, порција и примус

ЦЕНА :      4.000,оо динара за чланове Клуба

4.200,оо динара за остале који нису чланови Клуба

Цена обухвата: превоз, два ноћења, вечера првог дана и доручак другог дана, организационе трошкове (путарина, смештај возача)

Детаљне информације и пријављивање код организатора (телефоном, маилом, а ускоро и на састанцима).

ВОДИ ВАС:

Гордана Атанасијевић

065 377 14 74

atanaca@gmail.com

Означено као , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Коментари

1. Ivana Martinović каже:

Ovo je impresivno, mislim na grebensku turu Suvom planinom i u duši idem s vama.
    Htela bih da predložim nešto šro bi obogatilo sadržaj tvog sajta a meni bi bilo korisno, ti znaš da prodajem planinarske knjige, pa pitam da li bih oglas o prodaji knjiga mogla da okačim na tvoj sajt.
    Ako može super, ako ne može, ništa i to je O.K.
    Pozdrav i srećan put
    Iv

Одговори

• Наравно, слободно реци (напиши), по могућности у рубрици “Из литературе”, ту би било логично :-)

• Ivana Martinović каже:

Hvala ti Gocili za planinarske knjige tj. prodaju istih.
        Bila sam zvanična u oglasu za prodaju knjiga jer ne volim intimizaciju tamo gde joj nije mesto.

Srdačan pozdrav
        Iv

2. Vladimir Gerga каже:

Divno :)
    Smestaj na Bojaninim Vodama u ski kuci Nis ce vam biti udoban i prijatan. Nocio sam pre 3 nedelje tamo sa porodicom pre pohoda na Trem i Sokolov kamen.
    Prenesite pozdrave gospodinu Zozi sefu ski kuce Nis od porodice Gerga i pitajte ga da li je pokrenuo akciju markacije Sokolovog Kamena. Koja je jako lose odradjena, navodno Sokolov Kamen nije tako popularan vrh kao Trem pa su ga lokalni planinari i organizacije zapustile. Da nisam imao u telefonu trek sa sajta Staze i Bogaze ko zna da li bi izasao na vrh. Tako da cu iskoristiti priliku da pozdravim SiB tim.

Srdacan pozdrav iz Vrsca
    Gerga

Одговори

3. Екипа се лепо формира, а за Зозу не сумњам! :-) Са Соколовог камена ћемо се спустити ноћу, када видимо Ниш да светли…Искрено се надам да ће нам бити добра видљивост, бистра ноћ са пуно звезда и то ће идеално да заокружи доживљај :-)

4. Krstic Nenad каже:

Odlicno zamisljena tura, i zaista se ne moze sve obici za tri dana.
    Svakako vredi videti i manastir Veta, kao i izvor Rakos, a ako se posreci i stado divljih konja koje luta planinom. Mene je prosle godine omela gusta magla da se popnem na Trem, ali polazim ponovo za koji dan i nadam se boljem vremenu :) Mosor mi je bio pretezak za uspon, od njega sam odustao, malo je bilo prezahtevno za mene a i bio sam sam.

5. LUIS каже:

PREKRASNA PLANINA ZA SETANJE I KAMPOVANJE, NISAM SE ISKACIO NA NJU JOS OD 1996 GODINE. KAMP NAM JE BIO BLIZU BACILA ILIJE IZ KOSMOVCA, A ZA CETIRI DANA SMO DOBRO PREPESACILI U SVIM PRAVCIMA, NEZABORAVAN BORAVAK KOJEG BI SVAKOM PREPORUCIO.

6. Planinar каже:

Da li moze neko da mi kaze gde ima da se kupe planinarske i topografske karte delova Srbije?